Totalt antall sidevisninger

fredag 28. januar 2011

Egen Kunst

Dette er et bilde jeg malte jeg i 1997. I den tiden var jeg meget imponert over kunst fra perioden hvor kunstnere gikk fra å male "søndagsmalerier" til å gjengi virkeligheten "slik den er". Dette bildet har jeg malt, men orginalen malte Christian Krogh. I 1882 arrangerte Christian Chrogh, Erik Werenskiold og Frits Taulow en egen utstilling i forbindelse med kunstnerstreiken. dette ble opptakten til Høstutstillingen, som med få avbrudd har blitt arrangert hvert år siden.
Dett er et bilde jeg så for meg en kveld,rett etter at jeg hadde lagt meg, og måtte bare stå opp og få tegnet det ned.  Jeg var akkurat blitt gravid med mitt tredje barn og hadde ikke malt noe på årevis...

Dette bildet har jeg kalt "Piken med falkeblikket" Orginalen henger i Nationalmuseet i Frankrike Louvre, og heter "Ensom pike på kirkegård" Orginalen er malt av kunstneren Delacroix

3 kommentarer:

Vims sa...

Nydelige bilder, Monica!
Og flott blogg. :)

Fiskekona sa...

Jeg synes ikke den er så flott ennå, fordi jeg har en plan om hvordan den skal se ut, men jeg har ennå ikke funnet ut av det, men tusen takk. Roma var vel ikke bygd over natten..

Stine Ursin sa...

Fine bilder Monica! Det med utforming av bloggen tar tid. Min har for øyebnlikket mista utseendet sitt heilt, headeren er borte og alt er blitt kvitt, men en vakker dag får eg kanskje tid igjen. Trur forresten monica Fylling begynner å bli god på utforming, så vi må kanskje få ho til å ha et kurs!

Legg inn en kommentar