Totalt antall sidevisninger

lørdag 26. mars 2011

Nesten barnefri

Da sitter  jeg alstå hjemme alene,  - nesten i allefall,  med ett glass rødvin, pc en på fanget og varme i peisen.
Hent fantastisk etter er hektisk uke. Tidligere i uke måtte jeg snu hele kroppen om jeg bare ønsket å vende litt på hodet. Minstemann vokner nå, så snart han ser ei stripe av dagslys og klapper av juber i hendene.( PS Sikkert noe alle og en hver av oss burde ha gjort om vi virkelig hadde forstått hvor heldige vi er) ..., men det har ikke akkurat jeg gjort når dette har vist seg å bli til en vane, bare litt tidligere for hver dag. dette også til tross at poden har fått en type søvndyssende allergimedisin. Sludder og vås. Funker i alle fall ikke ennå.
Du skal tro mor er fro nå, fikk selvfølgelig en innbydelse om å følge med inn på "NU", og da er jo hele matbudsjettet for denne uka gått. Ja ja - noe må man jo unne seg i disse tider.... Der går vi inn, glemmer at poden er med, hiver oss i prøvinga - klær på gulvet. Skifter i selve butikken siden prøverommene er opptatte. "hva syns du", jo, nei kanskje....Sånn holder vi på til poden vræler av kjedsomhet.
Pause... må hente meg litt vin..................litt godt må man jo unne seg. hvor mange ganger tenker jeg/ vi dette i løpet av en dag, uke, måned. Jeg komer ut med en pose og min venninde like så.... Vi bruker mye penger på å tilfredstille oss selv, for en stakket stund og vi blir så glade og fornøyde. Skal tro om det er noen som har sett de nye skoene eller har jeg noengang brukt dem??
Vi shopper oss høye, og har det utrolig morro mens det står på, så kommer kanskje den dårlig samvittigheten, men tankene der og da er at; dersom jeg bare kjøper denne blir garderober så mye bedre og det er akkurat denne jeg trenger nå - så skal jeg ikke shoppe på lenge. Hvor lenge husker man sine egne advarslende tanker. For meg tror jeg kun min manns advarsel hjelper, og han er utrolig med å holde seg for kommentarer. Jeg tenker denne Ipaden som han skeier ut med eller ny IPhone blir vel lite å sammenlinge i forhold til et shoppingår hos oss jenter?? Ja ja i alle fall, så har jeg jo skrevet det her at jeg har fornyet meg, og da er alle selvfølgelig velkomne til å kommentere det nye antrekket - så er vel investeringen verdt det. God helg.

1 kommentar:

Stine Ursin sa...

Skal passe godt på å kommentere nytt antrekk! Heilt riktig at en må unne seg litt nytt iblant sjølv om en strengt tatt ikkje trenger det!

Føler for øvrig med deg ang smågutter som mener dagslyset starter dagen. Føltes litt bedre no når klokka var stil og han glad og lykkelig våkna 06.37 - iallfall tilsynelatande en time seinere... men han skjønner vel snart at han er lurt ( eventuelt må eg kjøpe ei fjerde gardin...)

Legg inn en kommentar