Totalt antall sidevisninger

fredag 4. mars 2011

Vår - enten den vil eller ikke

I dag, da jeg kommer hjem fra jobb, er det opphold og nokså stille. (I alle fall ingen ting å regne i forhold til de to siste døgnene med stor og orkan i kastene.) Ingen ting som minner om vår akkurat, men derimot veldig mye vinter. Jeg ser at jeg kan slå ytterdøra helt opp, og at det er mulig å fjerne litt mere snø med spaden. Før jeg vet ord av det har jeg startet et nytt prosjekt. Prosjekt vår. Snøen skal vekk fra terrassen har mor bestemt seg for, og begynner å flytte på blytung snø, men som seiler avgårde på våt platt bare jeg får løsnet berget opp i flere hundre deler. Da jeg har holdt på en god stund, hvor jeg er så kald på den ene hånda at jeg bruker av og til bare en hånd for å fjerne snøen med spaden, tenker jeg at det hadde gjort seg og tatt seg tid å funnet en vott til venstre hånd også, men det er ikke så lenge igjen nå. Etter en siste kraftanstrengelse og litt tegn til irritasjon i korsryggen, er jeg ferdig og bestemmer meg for at sola får ta resten når den kommer. I det jeg tenker det setter den inn en kuling som gjør at jeg er inne før tanken er ferdig tenkt. Ja kom sønnavind, kom sønnavind.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar